mandag den 29. april 2013

Råsyltede Rødløg (Sure)/ Pickled Red Onions

Det er supernemt at lave sine egne syltede løg, som er eminente som tilbehør til sandwiches, salater eller til en varm ret. Du kan vælge at sylte almindelige hvide løg, men de røde får sådan en fin farve, som jeg slet ikke kunne stå for. Amerikanerne bruger lidt rød frugtfarve i eddikelagen for at give løgene en lidt mere pink farve, men det er efter min mening helt overflødigt. 



4 dl æblecidereddike/hvid lagereddike
½ dl vand
6 spsk sukker
½-1 tsk salt


2-3 mellemstore rødløg



Varm eddike, vand, sukker og salt op til kogepunktet. Lad det herefter stå 20 minutter og køle af.  Skold glasset/glassene med kogende vand og stil dem til afdampning. Jeg bruger 2 stk 200ml konserveringsglas. Jeg bruger kun 4 spsk sukker, da jeg godt kan lide at løgene er syrlige. Ønsker du dine sødere tilsætter du selvfølgelig bare mere sukker. 
Skær rødløgene i papirstynde skiver og læg dem tæt pakket i glassene. Når eddike/sukker blandingen er kølet af hældes det over løgene til disse er dækket. 

Stil løgene i køleskabet og lad dem trække i mindst en time, men helst et døgn inden du kaster dig over dem. 

Uden konserveringsmidler, som her, kan løgene holde sig 2-3 uger i køleskabet....men så gamle bliver de ikke her.  ;)

Velbekomme! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...