lørdag den 13. april 2013

Bagt kyllingbryst med grillet peberfrugtfyld og parmesanskorpe

Som regel steger jeg kyllingebryster på panden, da jeg synes det tørrer kødet lidt ud at ovnstege det.  Altså medmindre man hælder en masse grønt og/eller væde ved, hvilket så til gengæld betyder at kyllingen bliver mere kogt end stegt...hvilket jeg ikke bryder mig specielt om. Men denne udgave bliver faktisk bedst i ovnen, da parmesanskorpen på toppen helst skal være sprød og gylden. 



2 personer

2 kyllingebryster
1 hel grillet peberfrugt
2 fed hvidløg
Høvlet parmesan
Salt
Peber




Skær en lomme i hvert kyllingebryst med en skarp, spids kniv. Bank herefter brystet let med håndroden, så det bliver fladet lidt ud (og kan holde mere peberfrugt indebords)
Skær peberfrugten i skiver der passer i lommerne. Jeg bruger de hele, grillede peberfrugter fra glas. Der må gerne ligge et dobbelt lag peberfrugt i hvert bryst.
Snit hvidløgsfedene i tynde skiver og læg et fed ind i hver lomme og drys lidt salt og peber indeni også.
Læg kyllingebrysterne i et oliesprayet fad og dæk hvert bryst med høvlet parmesan. (Jeg bruger min kartoffelskræller til at høvle tykke spåner af med)

Bag kyllingen ved 180°C i 25 minutter og server fx.med ovnbagte kartofler og en god salat.

Velbekomme!

2 kommentarer:

  1. Uh, ser lækkert ud, det er altid lidt mere spændende med fyld i kødet :D

    - Anne

    SvarSlet
  2. Ja, sådan et kyllingebryst kan varieres på mange måder og bliver alt andet lige, lidt mere spændende når der er lidt guf indeni. :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...