fredag den 5. april 2013

Hønsesalat

Hjemmegjort hønsesalat til søndagsfrokosten...... Oldschool måske... 
Men det smager dejligt. 


100 g kogt kylling
100 g hvide asparges
75 g champignon i skiver
½ dl creme fraiche
½ dl mayonnaise
1 drys karry
1 tsk saft af citron
salt og peber


Rist champignonerne og læg dem til afkøling på et stykke sugende køkkenrulle. Skær kyllingekødet i tern, lad aspargesene dryppe godt af. Rør dressingen sammen af creme fraiche, mayonnaise, karry og citronsaft. Smag til med salt og peber. Rør fyldet i og stil salaten koldt til servering.


Velbekomme!

2 kommentarer:

  1. Hej.

    Rigtig god opskrift. Jeg elsker hønsesalat, så skulle selvfølgelig lige prøve at lave det. Jeg brugte skyr i stedet for creme fraiche, og jeg brugte light mayonnaise. Retten smagte stadig super godt- og er på den måde lige lidt sundere.
    Mvh. Malene

    SvarSlet
  2. Hej Malene. Dejligt at du kan lide opskriften. Godt at høre at den også er brugbar i en light version, så tak for din kommentar.
    Personligt vil jeg hellere have den fuldfede version og så lave den lidt sjældnere.... Jeg synes tit lightprodukter - og faktisk især mayonnaise og surmælksprodukter smager anderledes og har en bismag jeg ikke bryder mig om..... men det er jo en smagssag og heldigvis bestemmer man helt selv. :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...