torsdag den 16. december 2010

Friske dadler a la Libanon

Denne friske kombination er en skøn afveksling til de mange supersøde snacks julen byder på. For et par år tilbage sad jeg og skamroste de skønne friske dadler som jeg er stor fan af. Min libanesiske kollega fortalte mig da, at muslimer i forbindelse med eidfesten spiser dadler dyppet i yoghurt.  "Yoghurt og dadler" er en gammel tradition - det er den mad, Mohammed brugte til at åbne fasten. Derfor er der mange, der spiser disse før fasten begynder, og som det første efter en dags faste i forbindelse med Ramadanen. Jeg skulle selvfølgelig prøve det, og har siden stort set ikke spist mine friske dadler på andre måder. Den søde dadel og den syrnede yoghurt komplimenterer hinanden virkelig godt.


Friske dadler uden sten
Yoghurt naturel (gerne græsk/tyrkisk)


Glæder mig til at høre hvad I synes. 


Velbekomme! 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...